Watervallen en een lange reis - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Leonie-en-Rob - WaarBenJij.nu Watervallen en een lange reis - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Leonie-en-Rob - WaarBenJij.nu

Watervallen en een lange reis

Door: Rob

11 December 2015 | Argentinië, Puerto Madryn

In het hostel kennis gemaakt met de duitsers op onze slaapzaal zij waren een filmploeg die in argentinie zaten om reclame filmpjes te make voor plant zaadjes, je zal hetmaar moeten/mogen doen..
Ook nog kennis gemaakt met een Australisch stel Alex en Matthew en een Australische gast Alex, waren wel gezellig en nog tot laat gekletst over hun ervaringen tot nu toe in Argentinië en wat hun plannen waren. Wij wilde de volgende dag naar de watervallen gaan aan de Braziliaanse kant, voor ons als Nederlanders simpel maar voor de Australiërs wat lastiger. Dankzij hun regering mogen zij daar eerst een visum a130€ kopen en is het voor ons gratis.
Op naar de watervallen de 2e dag, Lekkere douche gehad in de ochtend en een prima ontbijt in het hostel. Vanuit Puerto Iguazu vertrekt een directe bus naar de watervallen, onderweg mag je eerst langs de Argentijnse douane om af te stempelen en aan de overkant van de rivier mag je weer een stempel ophalen bij de Braziliaanse douane. aangekomen bij het natuurpark eerst even een kaartje kopen om daarna in een andere bus te stappen die je naar de watervallen brengt. Hier aangekomen met een buslading vol met touristen heben we eerst maar wat gegeten om daarna de wandeltocht naar de watervallen te starten. onderweg al de eerste neusbeertjes en soort van grote hagedissen gespot. Aangekomen bij het eerste uitkijk punt wat foto's en filmpjes gemaakt daarna doorgelopen naar de andere punten. Voor de neusbeertjes wordt volop gewaarschuwd dat je ze niet moet voeren of proberen te aaien, schijnt dat ze vrij agressief kunnen worden. Echter de rest van de toeristen hebben dit blijkbaar niet gezien en schooien de beesten volop !
Aangekomen bij bijna het laatste uitkijk punt voelden we de 'regen' al die veroorzaakt werd door de watervallen al, erg verfrissend :-D daar doorgelopen naar de brug welke over de watervallen gaat, hier wordt je echt nat! Leonie ging tot de helft en Rob liep door tot het einde en was dus drijfnat van de watervallen, heeft wel leuke filmpjes en foto's opgeleverd met de gopro !
Snel doorgelopen naar boven, een sandwich gegeten. Rob was inmiddels weer opgedroogd en de bus terug gepakt naar Puerto Iguazu, onderweg weer afgestempeld in Brazilië en een nieuwe stempel gekregen in Argentinië.
in de avond weer zelf gekookt en vroeg naar bed gegaan, we wilde vroeg naar de Argentijnse kant gaan van de watervallen. om 6:30 de wekker zodat we om 8:00 bij de watervallen zouden zijn, het zou vandaag gaan regenen dus een extra jas mee. het is heel de dag zonnig weer geweest met af en toe een wolkje aan de lucht hebben we weer geluk mee! mooie foto's gemaakt en de watervallen waren indrukwekkend!
in de avond hadden we zin in steak! schijnt dat ze dat in argentinie goed kunnen dus dat wilde we wel proberen. Alex (Australiër) reisd in zijn eentje rond, we hebben in het hostel gevraagd of hij zin had om mee te gaan. hier had hij ook wel zin in, een gezellige avond gehad en de steak is zeker voor herhaling vatbaar !
volgende dag weer vroeg uit bed gegaan om nog een keer naar de watervallen te gaan, we wilde devils throat nog een keer zien zonder 100 extra Aziaten. is gelukt en mooie foto's en film kunnen maken. die dag was het 31 graden en geen wolkje aan de lucht. prima weer dus !
laatste dag in Puerto Iguazu hebben we besteed aan een dag niets doen, beetje rondhangen bij het zwembad en vooral rustig doen, het was veel te warm ! we zouden in de avond ook weer de bus pakken. s'avonds de bus gepakt, eerst terug naar buenos aires om daarna door te gaan naar puerto madryn. erg mooi landschap, ook mooi om de verschillen te zien kwa omgeving. de tocht is ruim 40 uur lang dus een lange zit !
vandaag aangekomen in Puerto Madryn, de busrit was prima te doen en het landschap is steeds vlakker geworden. onderweg een aantal controles gehad door van de politie passaporte wordt er dan geroepen en heel de bus wordt wakker gemaakt. een argentijnse douane beamte komt dan serieus kijkend je paspoort doornemen en een drugshond loopt door de bus. we mochten door natuurlijk.
nu samen met Leonie aan de wijn en argentijnse pils onder het genot van een stukje varkenskop in het hostel. een man uit Buenos Aires die hier zijn vakantie viert was zo aardig om een paar stukken vlees te delen.
tot zo ver het verslag weer, de groetjes van ons en komende maandag reizen we door naar de sneeuw !

• 11 December 2015 - 13:21

Jan En Jeannette:

Dus mooi weer, en toch nat! Gelukkig klopt de weersvoorspelling niet altijd!
    En dan van 31 graden naar de sneeuw; mooie overgang.
    Leuk om de verslagen te lezen. Veel plezier verder!
    De foto's bij dit verslag kunnen we trouwens niet bekijken, maar dat ligt wellicht aan ons ;)

• 11 December 2015 - 19:54

Ad :

Hallo Leonie en Rob,

Ik lees dat jullie het erg naar jullie zin hebben en dat het weer goed is.
    Het is leuk jullie te volgen en misschien gaan wij ook nog wel eens die kant op.
    Mijn Rolco afscheid heb ik voor jou nog even uitgesteld en werk volgend jaar nog even door.
    Geniet van jullie reis.

Groetjes,

Lia en Ad

• 12 December 2015 - 23:57

Peter Kroon:

Leuk zo'n uitgebreid verslag.

• 20 December 2015 - 21:46

Jos En Lianne:

Hallo , mooi verslag van jullie , hier in Holland zijn we vandaag niet naar Dickens geweest , was een beetje heel druk , morgen nog ff werken , en dan ook Vacantie , groetjes , 14 graden hier , boven nul , tot later