Weg uit de grote stad - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Leonie-en-Rob - WaarBenJij.nu Weg uit de grote stad - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Leonie-en-Rob - WaarBenJij.nu

Weg uit de grote stad

Door: Leonie

04 December 2015 | Argentinië, Puerto Iguazú

Buenos Aires, na 3 dagen toch wel blij om de stad te verlaten.

De eerste volle dag hebben we wat bekende plaatsen bezocht volgens onze reisbijbel, met de metro naar het verste punt en dan vervolgens terug wandelen. Na een aantal keer van de route te zijn afgeweken en nadat we beide vermoeide benen kregen op tijd terug naar het hotel gegaan. Waarna we na wat uitgerust te hebben terug de stad in zijn gegaan voor een hapje eten. Helaas geen succes, volgende dag beter.

De 2de dag zijn we naar de bekendste begraafplaats van Buenos Aires geweest, hier zijn we langs de tombe van Eva Peron gelopen. Daarna wilde we naar Museon de Ciudad, helaas niks te zien, maar doorgelopen want in dezelfde straat zit het historisch museum. Jammer genoeg was dit wel ongeveer 2km verder. Over ons bezoek daar valt weinig te melden. Daarna omdat we toch in de buurt waren naar het stadion van Boca Juniors. Deze buurt is apart te noemen maar vooral een om niet te lang doorheen te wandelen. Na in de shop te zijn geweest zijn we met de eerste beste bus weer naar het centrum gegaan. Waarna we nog een bezoek hebben gebracht aan een museum dat de opgravingen laat zien bij het Rose Huis, dit geeft een beeld van hoe de stad iets meer dan 200 jaar geleden eruit heeft gezien. Na dit bezoek zijn we terug naar het hotel gegaan en omdat het eten van de avond ervoor was tegengevallen opzoek naar een ander eet tentje. Na wat op internet te hebben gezocht kwamen we op een tentje dat ook in onze bijbel staat en als zeer niet romantisch staat aangeprezen. Echt iets voor ons ;) Wat zal ik er over zeggen het was nog net geen "eet schuur" maar beste maaltijd tot nu toe! Moe en met een volle buik maar op tijd naar bed gegaan want we hebben immers een lange reis voor de boeg.

De laatste dag in Buenos Aires alweer, na uitgecheckt te zijn en onze spullen achter te hebben gelaten nog even gaan kijken of we het parlementsgebouw kunnen bezichtigen. Helaas waren de rondleidingen in het Engels te laat op de dag, dan maar in het Spaans. Na minder dan de helft maar te kunnen hebben verstaan zijn wij toch blij om even binnen te hebben kunnen kijken en dit alles zouden wij natuurlijk niet doen als het niet gratis zou zijn ;).... Na het bezoek spullen ophalen in het hotel en richting het busstation, met de metro maar weer.

Dus om 14.30 vertrokken uit Buenos Aires voor een trip van +/- 19u naar Puerto Iguazu. Het eerste uur van de trip rijden we nog door de stad, als we de stad verlaten is het landschap vlak met hier en daar een boerderij met koeien of schapen. Voor versnaperingen in de bus word gezorgd, dit zit in de prijs. Na een snack en wat later een warme maaltijd werd het tijd om te slapen in de bus. Goed voorbereid als we zijn gaan ook de oordoppen in! Na een prima nachtrust, krijgen we in de morgen nog een snack waarna het niet al te lang meer rijden is. Het landschap is inmiddels heuvelachtig met veel bomen. Eenmaal op het busstation aangekomen begint de uitdaging, op zoek naar een slaapplaats. Deze hebben we na drie pogingen gevonden, zojuist al even een rondje door het dorp gelopen. Het enige minpunt is het weer, als het regent regent het de gehele dag... Vandaag gaan we niet veel meer doen want het regent, morgen willen we naar de Argentijnse kant van de watervallen en zondag mocht het weer het toelaten naar de Braziliaanse kant.

Groetjes van ons

• 04 December 2015 - 19:01

Jos De Laat:

Mooi verslag , helaas wat minder weer , veel plezier daar , en hou ons op de hoogte